
کارکنان ارزشمندترین دارایی محسوب میشوند. کارکنان ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند و نقش مهمی در ارائه خدمات با کیفیت ایفا میکنند؛ از این رو، آنها عامل کلیدی موفقیت سازمان برای پیشیگرفتن از رقبا و ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان هستند که مزیت رقابتی پایدار را تضمین میکند. بنابراین، جذب و نگهداشت کارکنان واجد صلاحیت که عملکردی با کیفیت بالا داشته باشند، برای سازمان¬ها حیاتی است (فائق و همکاران، 2021؛ صادق و همکاران، 2020).
عناصر مؤثر بر پیامدهای شغلی همواره از دغدغههای اصلی در پژوهشهای سازمانی بودهاند. بسیاری از سازمانها امروزه خلاقیت را بهعنوان یکی از مؤلفههای کلیدی پیشرفت، موفقیت پروژهها و بهبود عملکرد خود تلقی میکنند؛ بنابراین، خلاقیت کارکنان در محیطهای کاری از اهمیت زیادی برخوردار است (کرمر و همکاران، 2018). بهتازگی، تان و همکاران (۲۰۱۹) دریافتند که فعالیتهای مرتبط با خلاقیت، همچون رفتار نوآورانه و رفتار ابتکاری فردی، باعث بهبود خلاقیت خودارزیابیشده کلی میشوند و این امر نیز به بهبود عملکرد سازمانها میانجامد. پژوهشهای پیشین بر مزایای عملکرد خلاقانه بهعنوان عاملی مثبت در تأثیرگذاری بر عملکرد کلی سازمان تأکید داشتهاند (هیر و همکاران، 2019)، اما پژوهشهای ...
همچنین می توانید از محصولات مشابه زیر دیدن فرمائید:
مبانی نظری بهبود عملکرد کاری سازمان
مبانی نظری مدیریت عملکرد کارکنان
مبانی نظری عملکرد سازمانی پایدار