پاورپوینت تاریخچه برند تام فورد

توماس کارلایل فورد متولد ۲۷ اوت ۱۹۶۱، فرزند توماس دیوید فورد و شرلی بنتون در حومه هیوستون، تگزاس و در سن مارکوس، خارج از آستین، پدر و مادر او هردو کارگزار معاملات ملکی بودند.

او چیدمان خانه را در ۶ سالگی تغییر داد و به مادرش درباره موها و کفش‌هایش بازخورد می‌داد. هنگامی که او ۱۱ ساله بود خانواده او به سانتافه، نیومکزیکو نقل مکان کردند. در سانتافه، او وارد دبیرستان سنت مایکل شد و بعدا به مدرسه مقدماتی سانتافه نقل مکان کرد و در سال ۱۹۷۹ از آن فارغ‌التحصیل شد. 

در سن ۱۶ سالگی در کالج بارد در سایمون راک ثبت نام کرد اما به سرعت ترک تحصیل کرد.  او به دلیل علاقه‌ای که به هنر و نقاشی داشت به شهر نیویورک نقل مکان کرد تا در رشته تاریخ هنر در دانشگاه نیویورک (NYU) تحصیل کند. فورد پس از یک سال ترک تحصیل کرد و روی بازیگری در تبلیغات تلویزیونی تمرکز کرد. در این کار تا جایی پیش رفت که در ۱۲ کمپین مختلف تلویزیون ملی آمریکا به صورت همزمان حضور داشت. 

فورد تحصیل در رشته معماری داخلی را در کالج هنر و طراحی Parsons The New School for Design در شهر نیویورک آغاز کرد. 

فورد قبل از آخرین سال تحصیلی خود در مدرسه جدید، یک سال و نیم را در پاریس گذراند، جایی که او به عنوان کارآموز در دفتر مطبوعاتی Chloé  کار کرد و علاقه او به مد را برانگیخت. او سال آخر خود را در مدرسه جدید با تحصیل در رشته مد گذراند اما در رشته معماری فارغ‌التحصیل شد.