شاین، ادگار(1380)، مدیریت فرهنگ سازمانی و رهبری، ترجمه برزو فرهی بوزنجانی و شمس الدین نوری نجفی، تهران: سیمای جوان چاپ اول.
بی لاوسن،رابرت و زنگشن،(1381)، روانشناسی سازمانی، رفتار سازمانی(مبانی و کاربردها)، مترجم رمضان حسن زاده، تهران ساوالان.
سيد جوادين، سيدرضا( 1383)، مديريت رفتار سازماني. تهران: نگاه دانش.
پيترز،تام. و واترمن، رابرت( 1982)، به سوي بهترين ها، ترجمه مهدي قراچه داغي، چاپ اول ،تهران ، هم آگاه ، 1372.
الوانی، سید مهدی(1386)، مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.
احمدیده قطب الدینی، محمد ، محمدخانی، عظیم و مشكانی، محمد (1389)، تأثیر تجربه کار با رایانه و تناسب تکلیف- فناوری بر پذیرش فناوری رایانه: چشم اندازهای جدید روانشناسی اجتماعی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال ششم، شماره16 :103.
اقبال سرابی، مهدی و اسماعیلی ، حسن(1386) مدیریت دانش تجربه ای جدید در شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی .اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش.
انصاري رناني، قاسم و قاسمی نامقی، محمد(1388)، پژوهش نامه مدیریت تحول سال اول، شمارة 2، نیمه دوم.
دراني ،كمال و رشيدي ، زهرا (1386)، بررسي عوامل موثر بر پذيرش فناوري اطلاعات توسط دبيران مدارس هوشمند شهر تهران با تاکيد بر مدل پذيرش فناوري اطلاعات (ITAM)2 : پژوهش در نظام هاي آموزشي.
دی بات،گانب(1381)، مدیریت دانش در سازمان ها (بررسی تاثیر متقابل فناوری ،فنون و انسان) مترجم محمد ایرانشاهی. مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران ؛علوم اطلاع رسانی دوره 18 شماره 1.
کارنیرو، آلبرتو(1386)، اصلاح وتربیت، نشریه روان شناسی و علوم تربیتی، اردیبهشت،شماره 61.
كالينز،جيمز(2001) از خوب به عاليف ترجمه ناهيد سپهر پور، چاپ اول ،تهران، پيك آوين،1382.
ابراهيمي،مريم(1385)،فرهنگ سازمان و رابطه آن با بهره وري كاركنان، پايان نامه كارشناسي ارشد.
احمدي،عليرضا(1383)،شناخت فرهنگ،فرهنگ سازماني و مديريت برآن،تهران: انتشارات توليد دانش، چاپ اول.
الواني، سيدمهدي(1383)، مديريت عمومي، تهران : نشرني، چاپ بيست و دوم.
بیدختی، حسین(1379)، فرهنگ سازمانی، زمینه هاي پیدایش ونمودها، روش،سال نهم، شمارة پنجاه وهشتم، صص6.
رابينز،استيفن، مديريت رفتارسازماني،ترجمه سيدعلي پارساييان و سيد محمد اعرابي، تهران: موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني،۱۳۷۴.
طوسي،محمدعلي(1372)، فرهنگ سازماني، تهران: مركزآموزش، مديريت دولتي، چاپ اول.
.فانی،علی اصغرو حسین نژاد، حمید (1381)، فرهنگ سازمانی وزارت جهاد سازندگی و کشاورزي، مجله تدبیر، شمارة 130 ، صص38-42.
فنيري،ديانا .سي(1384)،مديريت اقتضايي متناسب با فرهنگهاي سازماني،ترجمه ناصر ميرسپاسي، تهران: انتشارات مير.
محمودي،مهدي نقش فرهنگ سازماني در پيشگيري از بروز فساد اداري، مجله تدبير، سال شانزدهم، شماره۱۶۰،
هادیزاده مقدم، اکرم و حسینی، ابوالحسن ( 1382 ) بررسی رابطۀ فرهنگ سازمانی مولد و نوآوري در سازمان اقتصادي کوثر ،پیام مدیریت، شمارة نهم و دهم،صص 95.
مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید (1390)، پژوهشنامه مدیریت، جلد دهم، انتشارات راهدان، تهران.
روحالامینی،محمود (1368)، زمینه فرهنگ شناسی: تالیفی در انسان شناسی فرهنگی و مردم شناسی، تهران، عطار.
عمید،حسن(1382)،فرهنگ عمید،تهران، امیرکبیر.
قلیزاده، آذر و جنترانی، لیلا (1385) «نقش دانشگاه آزاد اسلامی درتوسعه فرهنگی»، مجموعه مقالات همایشمنطقهای بزرگداشت ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی،تدوین احمدعلی فروغی و همکاران، اصفهان، حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان.
یونسکو.(1376)فرهنگ و توسعه، رهیافت مردمشناسی توسعه،ترجمه نعمت الله فاضلی و محمد فاضلی، تهران،سازمان انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
زيرك، مهدي (1384). نقش سيستمهاي اطلاعات مديريت بر عناصر فرهنگ سازماني دانشگاه. نشريه نامه آموزش عالي، بهمن ، شماره 17.
خدیوی ، اسداله ( 1385) . مدیریت فرهنگ ملی و سازمانی . نشریه پويش ، دوره دوم ، شماره دوم . پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت تبریز .
رابینز، استیفن ، مدیریت رفتار سازمانی، جلد سوم، ترجمۀ علی پارساییان و سید محمد اعرابی، چاپ اول، تهران مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای بازرگانی 1374، صفحۀ 972ـ 974.
سنگی نور پور، عباس( 1377)،بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر روی جذب و نگهداری نیروی انسانی متخصص، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهید بهشتی ، دانشکده علوم اداری.
حقیقت منفرد،جلال و هوشیار،آیلر(1389)، بررسي رابطه بين فرهنگ سازماني و مديريت دانش (مطالعه موردي: شرکت ملي نفت ايران، هران نشریه مدیریت ومنابع انسانی در صنعت نفت، پاییز 1389، دوره4، شماره 12، ص65-87 .
امین بیدختی، علی اکبر ، مکوند حسینی، شاهرخو احسانی، زهرا(1390)، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش شهرستان، نشریه راهبرد 59.
رابينز، استيفن بي (1377)، مديريت رفتار سازماني. مترجمان: علي پارسائيان، محمد اعرابي. چاپ اول. تهران: موسسه مطالعات پژوهشهاي بازرگاني. ص 967.
قرباني، صابر (1388)، مجله کار و جامعه ; بهمن و اسفند ۱۳۸۸ - شماره ۱۱۶ و ۱۱۷; از صفحه ۴۸ تا ۵۶.
تامس دانپورت ولارنس پروساک، مدیریت دانش، ترجمه حسین رحمان سرشت، تهران : نشر ساپکو، 1379.
منابع خارجی
Amirikermanshahi, M (1992), "Cuhture&Organizition," Journal of TahavolEdary , Issue4,5.
Cameron, K; Quinn, R. (1999)."Diagnosing and Changing Organizational Culture."New York: Addison- Wesley.
Quinn. R(1999). "Diagnosing culture and changing organizational culture."Newyork: Addison Wesley.
Robbins, S.P. (2005). "Management", eighth edition, entice Hall of India
Korte, R. and Chermack, T. (2007). "Changing organizational culture with scenarioplanning", Journal of Futures, 39, 645- 656
Allameh, M., Zare, M. and davoodi, M. (2011), "Examining the Impact of KM Enablers on Knowledge Management Processes" ,Procedia Computer Science 3, PP. 1211–1223.
Keenan, Michael)2003),"Technology Foresight: An Introduction‿, Technology Foresight for Organizers", Ankara, Turkey, 8-12 December 2003, Ankara, Turkey.
Lee, Y.C, Lee, S.K. (2007). ”Capabilities, Processes, and Performance of Knowledge Management: A Structural Approach“, Human Factors and Ergonomics in Manufacturing, Vol. 17 (1), PP. 21–41.
M. Mills, A., & A. Smith, T.(2011), ”Knowledge management and organizational performance: A decomposed view“, Journal of Knowledge Management, VOL. 15, NO. 1, pp. 156-171.
Smith, Charlie E. (2001), "Who Stole My Synergy? The Human Factors That Make Mergers Work", Organizational Effectiveness Archives, Available from: http://www.pdcounsel.com
Brown, Andrew(1995)."Organizational culture, London: Pitman pulishing". P:14-21
sehien, Edgar H.(1996) "culture: The Missing concept in organization studies". Sanfrancisco: cornell university. P: 229-240
Hardesty, C. David)2006(, "Ten characteristics of a highly effective organization", from http://www.nis.wvu.edu /wvu/guest_commentary_ ten_characteristics. htm,
Cohen, Wesley &Leviathan.1990. "Absorptive Capacity: ANew Perspective On Learning And Innovation". Administrative Science Quarterly, voI.35: 128-1 52
Nonaka1.andTakeuc hi. H. 1 995."The Knowledge-Crrating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation". Oxford University Press.
NilminiWickramasinghe, & Dag von Lubitz (2007)." Knowledge-based Enterprise: Theories and Fundamentals". Idea Group Publishing
Madhavm.R. and Grover.R. 1998." From Embedded Knowledge to Embodied Knowledge: New Product Development as Knowledge Management". Journal of Marketing, 62(4): 1-12
Wickramasinghe, N. (2005). "The Phenomenon of Duality: The Key to Facilitating the Transition form Knowledge Management to Wisdom for Inquiring Organizations. In Courtney et al. (Eds.), Inquiring organizations: Moving form Knowledge Management to Wisdom. Hershey, PA: Idea Group Publishing.
Hall M L. (2003)." Nursing Intellectual Capital: A Theoretical Approach for Analyzing Nursing Productivity". Nursing Economics. 21(1):14-19
Gifford, Zammuto, Goodman, Hill(2002)."The relationship between hospital unit culture and nurses' quality of work life / Practitioner application".Journal of Healthcare Management.47(1): 13-27