مفهوم خیانت سایبری
استفاده از اینترنت برای مقاصد جنسی در سراسر جهان رایج شده است، تاحدی به دلیل رشد سریع اینترنت و سه ویژگی کلیدی آن – دسترسی (سهولت ورود به رایانه و همچنین سهولت یافتن آنچه موردنظر است) مقرون به صرفه بودن (اندازه و فراوانی یک ساختار اقتصادی ساده، به ویژه در مورد تمایلات جنسی)، و ناشناس بودن (باور واقعی و درک شده مبنی بر ناشناخته بودن مشارکت و تاثیر آن بر تمایلات جنسی) در اینترنت ایجاد شده است (دورینگ[1] و همکاران، 2017).
از زمانی که مطالعه ویتی (2003) در مورد خیانت رایانهای انجام شد، به دلیل پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و اسنپ چت، روشهایی که افراد میتوانند از طریق آنها روابط خارج از خانواده برقرار کنند، افزایش یافته است. سایتهای رسانههای اجتماعی پلتفرمهای تعاملی هستند که به کاربران اجازه میدهند محتوای خود را تولید و ارسال کنند و روابط خود را به صورت مجازی ایجاد و حفظ کنند (اوبار و ویلدمن[2]، 2015). این پلتفرمها بسیار محبوب هستند: فیسبوک اخیرا 45.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه (فیسبوک[3]، 2019) و اسنپ چت 210 میلیون کاربر فعال ماهانه را گزارش کرده است (اسنپ چت[4]، 2019).
[1] . Döring
[2] . Obar & Wildman
[3] . Facebook
[4] . Snapchat