امانی امید، مظاهری محمد علی، نجاتی وحید، شمسیان بی بی شهین. (1396)، تأثیر توانبخشی شناختی کارکردهای اجرایی بر افزایش میزان امیدواری نوجوانان نجاتیافته از سرطان خون: یک کارآزمایی بالینی تصادفی. مجله توانبخشی. ۱۸ (۱) :۷۳-۸۲
جانه، مژده؛ ابراهیمی قوام، صغری؛ علیزاده، حمید. (1391). بررسي كاركردهاي اجرايي استدلال، برنامه ريزي سازمان دهي و حافظه كاري در دانش آموزان با و بدون اختلال رياضي در مقطع ابتدايي استان تهران، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 5، 42- 21.
حیدری، سارا و خادمی، ملوک، (1402)، مروری بر مفهوم کارکرد اجرایی: با تمرکز بر دوران پیش دبستانی، اندیشه های نوین تربیتی، شماره 2 ،111-133.
سلطانی کوهبنانی، سکینه، زارع نژاد، سمیه، سلطانی کوهبنانی، محمدحسین، باذری، کبری. (1397). بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه نقائص کارکردهای اجرایی کودکان و نوجوانان بارکلی. روانشناسی افراد استثنایی، 8(30)، 19-45.
عنبرا، سیامک و فتاحی اندبیل، اعظم،1397،اثربخشی آموزش مداخله روان شناسی مثبت گرا بر ارتقاء عملکرد کارکردهای اجرایی ( انعطاف پذیری، بازداری و حافظه فعال ) دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.
قائمی فرشته، رستمی رضا، میرکمالی سید محمد، صالحی کیوان. (1400)، مروری نظاممند و تحلیلی بر نظریهها، مولفهها و مدلهای کارکردهای اجرایی مغز. رویش روان شناسی. ۱۰ (۶) :۲۱۱-۲۲۶
قمری، حسین؛ نریمانی، محمد؛ محمودی، هیوا. (1390). اثر بخشي نرم افزار پيشبرد شناختي بر كاركردهاي اجرايي، بازداري پاسخ و حافظه كاري كودكان دچار نارساخواني و نقص توجه/ بيش فعالي. مجله ناتواني هاي يادگيري، 2، 115- 98.
کاویانپور فرنوش، ملکپور مختار، عابدی احمد. اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی (بازداری پاسخ) بر میزان تکانشگری کودکان پیشدبستانی دارای اختلال هماهنگی رشد: پژوهش موردی. مجله توانبخشی. ۱۳۹۲; ۱۴ (۱) :۷۰-۸۰ .
مدنیفرد مهدی، مظاهری مهرداد، جنت پور نادیا. (1397)، ارزیابی کارکردهای عصب شناختی اجرایی در افراد نوازنده و غیر نوازنده. مجله علوم اعصاب شفای خاتم. ۶ (۲) :۶۰-۶۸
مستقیمی هدی، جزایری ابوالقاسم، جزایری شیما، تهرانی دوست مهدی، رشیدخانی بهرام. ارتباط الگوهای غذایی و کارکردهای اجرایی در دانشآموزان دبستانی ۸-۶ ساله. علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران. ۱۳۹۶; ۱۲ (۴) :۱۳-۲۴.
نعمتی، شهروز، باردل، محمد. (1398). کارکردهای اجرایی سرد و داغ در افراد دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی: مطالعه مروری نظامند. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 10(4)، 201-216.
Alloway, T. P., Gathercole, S. E., Willis, C., & Adams, A. M. (2006). Working memory in children with reading disabilities. Journal of experimental child psychology, 93, 265-281.
Astill, R. G., Van der Heijden, K. B., Van IJzendoorn, M. H., & Van Someren, E. J. (2012). Sleep, cognition, and behavioral problems in school-age children: a century of research meta-analyzed. Psychological bulletin, 138(6), 1109.
Austin, G., Bondü, R., & Elsner, B. (2020). Executive function, theory of mind, and conduct-problem symptoms in middle childhood. Frontiers in psychology, 11, 539.
Avila, C., & Parcet, M. A. (2001). Personality and inhibitory deficits in the stop-signal task: The mediating role of Gray’s anxiety and impulsivity. Personality and individual differences, 31(6), 975-986.
Bannon, S., Gonsalvez, C. J., Croft, R. J., & Boyce, P. M. (2006). Executive functions in obsessive–compulsive disorder: state or trait deficits?. Australian & New Zealand Journal of Psychiatry, 40(11-12), 1031-1038.
Bernier, A., Beauchamp, M. H., Bouvette‐Turcot, A. A., Carlson, S. M., & Carrier, J. (2013). Sleep and cognition in preschool years: specific links to executive functioning. Child development, 84(5), 1542-1553.
Briguglio, M., Vitale, J. A., Galentino, R., Banfi, G., Zanaboni Dina, C., Bona, A., ... & Glick, I. D. (2020). Healthy eating, physical activity, and sleep hygiene (HEPAS) as the winning triad for sustaining physical and mental health in patients at risk for or with neuropsychiatric disorders: considerations for clinical practice. Neuropsychiatric disease and treatment, 55-70.
Byrne, M. E., Tanofsky‐Kraff, M., Lavender, J. M., Parker, M. N., Shank, L. M., Swanson, T. N., ... & Yanovski, J. A. (2021). Bridging executive function and disinhibited eating among youth: A network analysis. International Journal of Eating Disorders, 54(5), 721-732.
Chakravarty, K., Shukla, G., Poornima, S., Agarwal, P., Gupta, A., Mohammed, A., ... & Behari, M. (2019). Effect of sleep quality on memory, executive function, and language performance in patients with refractory focal epilepsy and controlled epilepsy versus healthy controls–A prospective study. Epilepsy & Behavior, 92, 176-183.
Chen, Y.-x., Guo, Y., Shen, L.-m., & Liu, S.-q. (2013). The Quantitative Effects of Mattress and Sleep Postures on Sleep Quality, Berlin, Heidelberg
Chithambo, T. P., & Huey Jr, S. J. (2017). Internet‐delivered eating disorder prevention: A randomized controlled trial of dissonance‐based and cognitive‐behavioral interventions. International Journal of Eating Disorders, 50(10), 1142-1151.
Closson, M. S. (2010). Investigating the role of executive function in social decision making in children with ADHD. Hofstra University.
Cvencek, D., Fryberg, S. A., Covarrubias, R., & Meltzoff, A. N. (2018). Self‐concepts, self‐esteem, and academic achievement of minority and majority north American elementary school children. Child development, 89(4), 1099-1109.
Cruz, A. R., de Castro-Rodrigues, A., & Barbosa, F. (2020). Executive dysfunction, violence and aggression. Aggression and Violent Behavior, 51, 101380.
Dalle Grave, R. (2011). Eating disorders: progress and challenges. European Journal of Internal Medicine, 22, 153-160.
Friedman, N. P., & Miyake, A. (2017). Unity and diversity of executive functions: Individual differences as a window on cognitive structure. Cortex, 86, 186-204.
Fuster, J. M. (2008). The Prefrontal Cortex (fourth Eds.). New York: Academic Press. Gadow, K. D. & Sprafkin, J. (2007). The symptom inventories: An annotated bibliography [On-line]. Available: www.checkmateplus.com.
Gates, L. L. (2009). Executive function and false recall in nonverbal learning disability. York University.
Haslam, C., Cruwys, T., Chang, M. X. L., Bentley, S. V., Haslam, S. A., Dingle, G. A., & Jetten, J. (2019). GROUPS 4 HEALTH reduces loneliness and social anxiety in adults with psychological distress: Findings from a randomized controlled trial. Journal of consulting and clinical psychology, 87(9), 787.
Ingram, J., Maciejewski, G., & Hand, C. J. (2020). Changes in diet, sleep, and physical activity are associated with differences in negative mood during COVID-19 lockdown. Frontiers in psychology, 11, 588604.
Kosmidis, M. H., Bozikas, V. P., Zafiri, M., & Karavatos, A. (2006). Shared cognitive processes underlying performance on the Wisconsin Card Sorting Test and the Stroop Test in patients with schizophrenia: A measurement artifact?. Neuroscience letters, 409(3), 234-238.
Ma, Y., Hou, F., Yang, A. C., Ahn, A. C., Fan, L., & Peng, C. K. (2019). Symbolic dynamics of electroencephalography is associated with the sleep depth and overall sleep quality in healthy adults. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 513, 22-31.
Martins, C., Robertson, M. D., & Morgan, L. M. (2008). Effects of exercise and restrained eating behaviour on appetite control. Proceedings of the Nutrition Society, 67(1), 28-41.
Meyer, M. L., Salimpoor, V. N., Wu, S. S., Geary, D. C., & Menon, V. (2010). Differential contribution of specific working memory components to mathematics achievement in 2nd and 3rd graders. Learning and individual differences, 20(2), 101-109.
Mikami, K., & Lautens, M. (Eds.). (2007). New frontiers in asymmetric catalysis. John Wiley & Sons.
Norbury, R., & Evans, S. (2019). Time to think: Subjective sleep quality, trait anxiety and university start time. Psychiatry research, 271, 214-219.
Pietrini, f., Castellini, G., Ricca, V., Polito, c., Pupi, A., Farravelli, C. (2011). Functional neuroimaging in anorexia nervosa: A clinical approach. European Psychiatry, 26, 176-182.
Rojo-Wissar, D. M., Davidson, R. D., Beck, C. J., Kobayashi, U. S., VanBlargan, A. C., & Haynes, P. L. (2019). Sleep quality and perceived health in college undergraduates with adverse childhood experiences. Sleep Health.
Sousa, P., Gaspar, P., Fonseca, H., Hendricks, C., & Murdaugh, C. (2015). Health promoting behaviors in adolescence: validation of the Portuguese version of the Adolescent Lifestyle Profile. Jornal de pediatria, 91, 358-365.
Skurvydas, A., Zlibinaite, L., Solianik, R., Brazaitis, M., Valanciene, D., Baranauskiene, N., ... & Kamandulis, S. (2020). One night of sleep deprivation impairs executive function but does not affect psychomotor or motor performance. Biology of sport, 37(1), 7-14.
Tai, X. Y., Chen, C., Manohar, S., & Husain, M. (2022). Impact of sleep duration on executive function and brain structure. Communications biology, 5(1), 201.
Tatar, Z. B., & Cansız, A. (2022). Executive function deficits contribute to poor theory of mind abilities in adults with ADHD. Applied Neuropsychology: Adult, 29(2), 244-251.
Tse, C. Y. A., Lee, H. P., Chan, K. S. K., Edgar, V. B., Wilkinson-Smith, A., & Lai, W. H. E. (2019). Examining the impact of physical activity on sleep quality and executive functions in children with autism spectrum disorder: A randomized controlled trial. Autism, 23(7), 1699-1710.
Vermeulen, M. C., Astill, R. G., Benjamins, J. S., Swaab, H., Van Someren, E. J., & Van der Heijden, K. B. (2016). Temperament moderates the association between sleep duration and cognitive performance in children. Journal of experimental child psychology, 144, 184-198.
Wilckens KA, Woo SG, Kirk AR, Erickson KI, Wheeler ME. Role of sleep continuity and total sleep time in executive function across the adult lifespan. Psychol Aging. 2014 Sep;29(3):658-65.
Zhang, N., Cao, B., & Zhu, Y. (2019). Effects of pre-sleep thermal environment on human thermal state and sleep quality. Building and Environment, 148, 600-608.