
از سنین نخستین دبستان باید کودکان را بتدریج با نماز آشنا و به نماز خواندن تشویق کرد .بسیار مشاهده شده است که کودکان در کنار پدر و مادر می ا یستند یا به تنهایی نماز خواندن آن ها را تقلید می کنند. این مساله بیانگر این واقعیت است که رفتار کودک، انعکاسی از رفتار الگوهاست و اگر مورد تشویق و تایید والدین و سایر الگها قرار گیرد، تمایل بیشتری برای انجام آن پیدا میکند. از سوی دیگر لازم است اولیا و مربیان همواره در عملکرد خود ثابت قدم بوده، شخصیتی عاطفی، منطقی و محبوب داشته باشند تا اثرگذاری آن ها در اجاد عادات خوب در کودکان افزایش یابد. تعلیم و تکریم نماز و توام کردن نماز با تجارب متنوع و خوشایند برای کودکان می تواند به علاقه مندی و عادت دادن آن به نماز موثر باشد. اینجانب زهرا تاره دارای مدرک کارشناسی مربی معلم مدرسه میلاد نور سعی کرده ام تا پرورش ریشه های فطری و احساسات مذهبی بچه ها، خواندن هرقسمت از نماز در هنگام ورود معلم به کلاس به مدت 2 یا3 دقیقه، استفاده از روش تدریس همیار (گروهی)در نماز، تشکیل جلسه آموزشی و تربیتی ویژه والدین، بیان داستان هایی در رابطه با نماز از بزرگان و استفاده از سی دی های آموزشی و... توانستم تا حدودی یادگیری نماز را در دانش آموزان را تقویت و تبیت نمایم.